Τα αρχεία cookies είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη χρήση του δικτυακού μας τόπου από εσάς. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλους τους δικτυακούς τόπους. Τα αρχεία cookies αποθηκεύουν τις προτιμήσεις σας και άλλες πληροφορίες οι οποίες μας βοηθούν να βελτιώνουμε το δικτυακό μας τόπο – ωστόσο, μην ανησυχείτε, καμία από τις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε στο δικτυακό μας τόπο δεν σας ταυτοποιεί προσωπικά. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τα αρχεία cookies, και πώς μπορείτε να τα ελέγχετε μέσω των ρυθμίσεων στο πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε, στον Οδηγό Αρχείων Cookies της Ford.

Διαβάστε περισσότερα

Ford
 
Οι δράσεις μας
Έχουμε κάνει σημαντική πρόοδο στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στη Βρετανία, χρησιμοποιούμε μεταξύ άλλων, ανεμογεννήτριες στο εργοστάσιο του Dagenham και ηλιακές κυψέλες στο εργοστάσιο του Bridgend για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Έχουμε, επίσης, υιοθετήσει πρωτοβουλίες ανακύκλωσης τόσο στα τελικά προϊόντα όσο και στις κατασκευαστικές διαδικασίες.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, διερευνούμε την καθιέρωση σε μεγάλη κλίμακα του καυσίμου E85 και των κινητήρων Flexifuel, αλλά και άλλων εναλλακτικών καυσίμων.

PSI: Tί είναι;
Προτείναμε μια ριζοσπαστική προσέγγιση στην κατασκευή πιο "πράσινων" αυτοκινήτων. Από τα πρώτα στάδια εξέλιξης ενός αυτοκινήτου, ο Δείκτης Αειφορίας Προϊόντος PSI (Product Sustainability Index) καταγράφει την επίδοση του αυτοκινήτου στην αειφορία. Ο δείκτης PSI έχει αξιολογηθεί από ανεξάρτητη μελέτη ως ένα βήμα για μια πλήρη εκτίμηση της αειφορίας. Είναι συμβατός με το ISO 14001, το διεθνές πρότυπο αξιολόγησης με βάση τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος και αξιολογεί:

 

- Τη συμμετοχή του προϊόντος κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του στην υπερθέρμανση του πλανήτη (κυρίως εκπομπές CO2)

 - Τη συμμετοχή του προϊόντος στη μείωση της ποιότητας του αέρα κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του (άλλες ατμοσφαιρικές εκπομπές)

 - Τη χρήση αειφόρων υλικών (ανακυκλούμενα και ανανεώσιμα υλικά) Ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου (και αντιαλλεργική πιστοποίηση TÜV)

- Η επιβάρυνση εξωτερικού θορύβου (θόρυβος διέλευσης)

- Η ασφάλεια επιβαινόντων και πεζών

- Η δυνατότητα μετακίνησης (θέσεις και χωρητικότητα αποσκευών σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου)

-Το κόστος ιδιοκτησίας στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου (πλήρες κόστος τα τρία πρώτα χρόνια)

Σχεδιάσαμε τα Ford S-MAX και Galaxy χρησιμοποιώντας το PSI. To Galaxy εμφανίζει τώρα βελτιωμένη απόδοση σε περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Όλα τα αυτοκίνητά μας σχεδιάζονται πλέον χρησιμοποιώντας το PSI.

Dagenham, το "πράσινο" εργοστάσιό μας
Όποτε είναι δυνατό, χρησιμοποιούμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το εργοστάσιό μας στο Dagenham ήταν το πρώτο εργοστάσιο στη Βρετανία που κάλυψε το 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια από ανεμογεννήτριες επιτόπου. Οι ανεμογεννήτριες αυτές μάς παρέχουν 6 εκατομμύρια kWh το χρόνο. Το εργοστάσιο του Dagenham έχει, επίσης, περιορίσει την κατανάλωση νερού κατά 67% τα τελευταία πέντε χρόνια, με έξυπνες διαδικασίες ανακύκλωσης.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο Bridgend
Το εργοστάσιο κινητήρων που έχουμε στο Bridgend της Ουαλίας διαθέτει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών από οποιοδήποτε άλλο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Είκοσι έξι φωτοβολταϊκοί (ηλιακοί) πίνακες παράγουν αρκετή ενέργεια για τον ηλεκτροφωτισμό μιας έκτασης 10.000 τετραγωνικών μέτρων. Οι εκπομπές CO2 των εγκαταστάσεών μας θα μειωθούν κατά 4.400 τόνους τα επόμενα 30 χρόνια, βοηθώντας μας σήμερα και στο μέλλον.
Πιλοτικά προγράμματα
Σε συνεργασία με τους εξωτερικούς μας εταίρους, εξετάζουμε την ενδεχόμενη εισαγωγή σε μεγάλη κλίμακα των αυτοκινήτων Flexifuel (FFV) και του καυσίμου E85. Ένας από τους εταίρους μας, η BEST (Bioethanol for Sustainable Transport), έχει πιλοτικά προγράμματα, τα οποία προγραμματίζει ή βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, σε Βρετανία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία και Ολλανδία. Επιπλέον, το PROCURA, ένα κυβερνητικό σώμα που εκπονεί αειφόρες πρακτικές, εφαρμόζει δοκιμαστικά προγράμματα σε Ιταλία, Πορτογαλία, Πολωνία, Ισπανία και Ολλανδία.
Στην Ευρώπη
Τα Ευρωπαϊκά μας αυτοκίνητα χρησιμοποιούν πάνω από 250 εξαρτήματα, τα οποία κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μη μεταλλικά υλικά (πλαστικά, ελαστικά και υφάσματα). Το αποτέλεσμα είναι να μην καταλήγουν στις χωματερές 14.000 τόνοι υλικών κάθε χρόνο. Εκπονήσαμε, επίσης, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης αυτοκινήτων, με ειδικό σχεδιασμό για ανακύκλωση, αυξημένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και μειωμένη χρήση επικίνδυνων ουσιών. Τελικά, στοχεύουμε στην κατασκευή αυτοκινήτων τα οποία θα είναι ανακυκλώσιμα σχεδόν στο σύνολό τους.
Σουηδία
Με το 80 έως 90% των μοντέλων Focus και C-MAX που πωλούνται στη Σουηδία να είναι πλέον FFV, έχουμε ένα πολύ καλό παράδειγμα των όσων μπορούν να επιτευχθούν όταν συνεργάζονται εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους. Παράλληλα, συνεχίζουμε να διαδραματίζουμε σημαντικό ρόλο σε πρωτοβουλίες εξέλιξης εναλλακτικών καυσίμων από κυβερνητικές και μη οργανώσεις. Μέρος της επιτυχίας των E85/FFV οφείλεται στα κίνητρα που παρέχονται:

-Δωρεάν στάθμευση σε επιλεγμένες θέσεις

-Μειωμένα ασφάλιστρα

-Εξαίρεση από τα τέλη εισόδου στον δακτύλιο της Στοκχόλμης

-Μειωμένοι φόροι για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα

-Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας

-Η βιοαιθανόλη εξαιρείται επίσης από τον φόρο καυσίμων.

Στα πλαίσια του προγράμματος, η Σουηδική κυβέρνηση αποφάσισε ότι 75% των οχημάτων που αγοράζει (εκτός των υπηρεσιών άμεσης επέμβασης) πρέπει να είναι οχήματα που καίνε εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, βάσει νόμου, όλα τα πρατήρια με ετήσια κίνηση πάνω από 1.000 κυβικά μέτρα πρέπει να έχουν αντλία εναλλακτικού καυσίμου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2009 και όλα τα νέα πρατήρια που ανοίγουν πρέπει να προσφέρουν εναλλακτικά καύσιμα. Από το 2001, στα πρατήρια που διαθέτουν E85 έχουν προστεθεί πάνω από 600. Προβλέπεται ότι μέχρι το 2009, σχεδόν το 60% από τα 4.000 πρατήρια της Σουηδίας θα διαθέτουν E85.

Γαλλία
Από πολλούς οργανισμούς και εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Ford, έχει υπογραφεί μια συμφωνία για τα βιοκαύσιμα. Η συμφωνία αυτή προβλέπει μακροπρόθεσμα φορολογικά κίνητρα για τα εναλλακτικά καύσιμα και τα αυτοκίνητα FFV, καθώς και τον εφοδιασμό 1.500 πρατηρίων με E85 μέχρι τα τέλη του 2008. Η Γαλλική κυβέρνηση έχει, επίσης, δεσμευτεί ότι ένα ποσοστό 30% από όλα τα κυβερνητικά οχήματα που θα προμηθευτεί θα είναι FFV.
Στον κόσμο
Την περασμένη δεκαετία, διαθέσαμε σε ολόκληρο τον κόσμο δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα αιθανόλης. Λανσάραμε τέσσερα νέα μοντέλα FFV στη Βόρειο Αμερική το 2006 και ένα μοντέλο Focus FFV στην Ταϊλάνδη. Εν τω μεταξύ, στη Βραζιλία, τα καύσιμα βιοαιθανόλης και τα αυτοκίνητα FFV έχουν καθιερωθεί προ πολλού. Επενδύσαμε €1,5 δισεκατομμύριο για την εξέλιξη μιας σειράς από περιβαλλοντικές τεχνολογίες για τη Ford.
Ανακύκλωση "Οχημάτων Τέλους Ζωής"
Τώρα όλοι οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων και παλαιών ελαφρών φορτηγών μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, θα μπορούν εφόσον το επιθυμούν να τα αποταξινομήσουν μέσω του νέου φορέα με την επωνυμία ΕΔΟΕ που ίδρυσε ο κλάδος των επίσημων εισαγωγέων-εκπροσώπων των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Πώς λειτουργεί
Η παραλαβή των παλαιών προς αποταξινόμηση αυτοκινήτων θα γίνεται στις αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις των συνεργατών της ΕΔΟΕ, δωρεάν για τον ιδιοκτήτη-κάτοχο του οχήματος, όπου θα του χορηγείται το προβλεπόμενο από τον νόμο Πιστοποιητικό Καταστροφής και θα απαλλάσσεται από οποιαδήποτε περαιτέρω υποχρέωσή του.
Κριτήρια
Σαν "Οχήματα Τέλους Ζωής" νοούνται εκείνα τα παλαιά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, που οι ιδιοκτήτες τους έχουν αποφασίσει να μην χρησιμοποιήσουν ξανά και επιθυμούν να καταθέσουν μόνιμα τις πινακίδες τους, ώστε να μην επιβαρύνονται πλέον με τα διάφορα κόστη χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια κ.α.).
Πού θα βρείτε την πλησιέστερη εγκατάσταση παραλαβής;
Για να βρείτε την πλησιέστερη εγκατάσταση παραλαβής αλλά και για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στο www.edoe.gr.