Τα αρχεία cookies είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη χρήση του δικτυακού μας τόπου από εσάς. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλους τους δικτυακούς τόπους. Τα αρχεία cookies αποθηκεύουν τις προτιμήσεις σας και άλλες πληροφορίες οι οποίες μας βοηθούν να βελτιώνουμε το δικτυακό μας τόπο – ωστόσο, μην ανησυχείτε, καμία από τις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε στο δικτυακό μας τόπο δεν σας ταυτοποιεί προσωπικά. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τα αρχεία cookies, και πώς μπορείτε να τα ελέγχετε μέσω των ρυθμίσεων στο πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε, στον Οδηγό Αρχείων Cookies της Ford.

Διαβάστε περισσότερα

 
iosis-MAX
Ford kinetic Design
kinetic Design: Η "οπτικοποίηση" των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου μέσα από σχεδιαστικά στοιχεία του εξωτερικού και εσωτερικού του.

Το 2004, ο Martin Smith, Διευθυντής Design της Ford Ευρώπης, βρισκόταν αντιμέτωπος με την πρόκληση να δημιουργήσει μια νέα "σχεδιαστική γλώσσα" για τη Ford. Ήταν μια καθοριστική στιγμή στην πρόσφατη ιστορία της Ford, η οποία κατέληξε σε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία για την εταιρεία: το Ford kinetic Design, το οποίο εμφανίστηκε με σκοπό να μείνει και να κυριαρχήσει.

Εξερευνώντας την "ενέργεια σε κίνηση"
Όταν ζητήθηκε από τον Martin Smith να ορίσει το Ford kinetic Design, ήταν απόλυτα σαφής: "είναι μια σχεδιαστική γλώσσα που εκφράζεται με επιβλητικές, δυναμικές γραμμές και καθαρές επιφάνειες. Κοιτάζοντας το Ford kinetic Design, βλέπει κανείς αμέσως ότι σχηματοποιεί την ενέργεια σε κίνηση". Aυτή η "ενέργεια σε κίνηση" εκφράζει τη σχεδιαστική γλώσσα. Έτσι, με την πρώτη κιόλας ματιά, το αυτοκίνητο δίνει την εντύπωση ότι κινείται, ακόμα και όταν είναι εντελώς ακίνητο.
Η επανάσταση του design
Η πρώτη εφαρμογή του Ford kinetic Design έγινε στο πρωτότυπο μοντέλο SAV το 2005, από το οποίο προήλθε τελικά το S-MAX. Από τότε, αυτή η νέα σχεδιαστική γλώσσα κυριάρχησε επίσης στα μοντέλα Galaxy, Mondeo, Kuga, Focus, Fiesta και, τελευταία, στο νέο Ka. Για μια ακόμα φορά, ο Martin Smith συνοψίζει άψογα το όραμα του Ford kinetic Design: "Θέλουμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που να προκαλούν αμέσως το θαυμασμό και την επιθυμία να αποκτηθούν". Το όραμα αυτό δεν είναι πλέον απλά μια ιδέα αλλά μια πραγματικότητα.
Martin Smith
 
SAV concept car
 
SAV concept car
 
S-MAX
 
Mondeo
 
Focus ST
 
Fiesta
 
Fiesta
 
Kuga
 
Ka
 
 
 
 
Το πρωτότυπo iosis
Κάνοντας πρεμιέρα το 2005 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το iosis ήταν μια σχεδιαστική ιδέα που βασίστηκε σε όσα εξέφραζε το πρωτότυπο μοντέλο SAV. Ο σκοπός του ήταν ουσιαστικά η οπτικοποίηση της "ενέργειας σε κίνηση". Οι σχεδιαστές έπρεπε να προσδιορίσουν γρήγορα τα βασικά οπτικά στοιχεία τής σχεδιαστικής γλώσσας της Ford. Ανάμεσα σε αυτά, αυτό που ξεχώριζε ήταν το "ανεστραμμένο τραπεζοειδές σχήμα" της εισαγωγής αέρα κάτω από τη μάσκα. 'Αλλα νέα στοιχεία περιλάμβαναν την καλά σχηματισμένη αψίδα των τροχών, τα επιβλητικά φτερά που πρόβαλλαν σαν δυνατοί ώμοι και τη δυναμική γραμμή που "χωρίζει" το αμάξωμα σε όλο το μήκος του στο κάτω μέρος.
Μία ριζική αλλαγή στο εσωτερικό
Για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, η σχεδιαστική ομάδα ήθελε να δελεάζει τον οδηγό, αμέσως μόλις άνοιγε την πόρτα. Για τον Martin Smith, "ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι εξίσου σημαντικός, αν όχι σημαντικότερος από αυτόν του εξωτερικού". Έτσι το iosis δημιούργησε ένα φιλόξενο εσωτερικό, στο οποίο κυριαρχούν η υψηλή τεχνολογία και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που προκαλούν τον απόλυτο θαυμασμό. 
Κατασκευάζοντας το Mondeo
Το όλο concept του iosis μετασχηματίστηκε, στη συνέχεια, στη φόρμα ενός μοντέλου παραγωγής, το σημερινό Mondeo. Πήρε τη σχεδιαστική γλώσσα και τη φιλοσοφία του Ford kinetic Design και την ανήγαγε σε άλλα επίπεδα, αναδεικνύοντας όλα τα βασικά του στοιχεία. Το αποτέλεσμα ήταν μια σχεδιαστική παρουσία που χαρακτηρίστηκε από ισχύ αλλά και χάρη, σχηματοποιώντας πάντα τη δυναμική της "ενέργειας σε κίνηση".
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo Interior
 
iosis (σκίτσο)
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis (σκίτσο)
 
iosis (σκίτσο)
 
 
 
Το πρωτότυπο iosis-X
Το πρωτότυπο iosis X πρωτοεμφανίστηκε στο Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού το 2006. Στόχος του ήταν να αποδείξει ότι το Ford kinetic Design μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλα μοντέλα.
"Αυτό το αυτοκίνητο δείχνει πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τις αρχές του kinetic design σε ένα διαφορετικού τύπου αυτοκίνητο" δήλωσε ο Martin Smith. "Αποδεικνύει με σαφή τρόπο ότι η σχεδιαστική μας φιλοσοφία της 'ενέργειας σε κίνηση' εξελίσσεται και δείχνει πόσο διαφορετικά θα είναι τα αυτοκίνητα Ford στο μέλλον", κατέληξε ο Smith.
Εξελίσσοντας τη σχεδιαστική μας φιλοσοφία
Το να βρούμε κοινά σημεία ανάμεσα στο iosis, το Mondeo και το iosis X είναι σχετικά εύκολο. Το "επιθετικό" σχήμα των παραθύρων στα πλάγια, όπως και η δυναμική γραμμή κατά μήκος, είναι κοινά σε όλα τα μοντέλα μας. Για τον Ruth Pauli, Chief Designer των χρωμάτων και ταπετσαριών Ford, το iosis X προχώρησε πιο πέρα: “ήταν αναγκαίο να δουλέψουμε βασισμένοι σε τρεις παραμέτρους: το αίσθημα, την ποιότητα και το δυναμικό design". Έτσι ξεχώρισε το iosis X.
Κατασκευάζοντας το Kuga
Το  iosis X μετασχηματίστηκε σε Kuga το 2008. Ήταν μια νέα προσθήκη στη γκάμα των επιβατικών Ford και το πρώτο στην κατηγορία του αυτοκίνητο με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης (AWD). Όσο για το design, ο Martin Smith είναι ξεκάθαρος και επισημαίνει ότι αντικατοπτρίζει πλήρως την  "ενέργεια σε κίνηση", όπου το αυτοκίνητο φαίνεται ότι κινείται ακόμη κι αν παραμένει ακίνητο.
iosis X concept car
 
iosis X concept car
 
Kuga
 
Kuga
 
iosis X concept car
 
iosis X concept car
 
Kuga εσωτερικό
 
Kuga εσωτερικό
 
Kuga σκίτσο
 
iosis X concept car
 
Kuga
 
iosis X concept car
 
Kuga σκίτσο
 
Kuga
 
iosis X concept car
 
Kuga
 
To πρωτότυπο Verve
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το 2007, παρουσιάστηκε το πρωτότυπο μοντέλο Verve που ξέφυγε από τα στενά πλαίσια του Ford kinetic Design και έκανε ένα βήμα εμπρός, με ένα τολμηρό όραμα για ένα μικρό αυτοκίνητο. Ο Stefan Lamm, κορυφαίος σχεδιαστής εξωτερικού σχεδιασμού της Ford Ευρώπης, έθεσε ένα σαφή στόχο: "την πρωτοπορία στο σχεδιασμό μικρών αυτοκινήτων και τη δημιουργία ιδιαίτερων αυτοκινήτων για ιδιαίτερους πελάτες". Με τις ολοκληρωμένες επιφάνειες του αμαξώματος να συνδυάζονται με μια κομψή οροφογραμμή και μια δομή χωρίς κολώνα B, το πρωτότυπο μοντέλο Verve ανέδειξε τις δυναμικές δυνατότητες έκφρασης του Ford kinetic Design σε ένα μικρό αυτοκίνητο.
Κάνοντας το μέλλον μία πραγματικότητα
Το πρωτότυπο μοντέλο Verve είχε θαυμάσια εμφάνιση τόσο στο εσωτερικό του, όσο και στο εξωτερικό του, και σχεδιάστηκε με γνώμονα τη γενιά που μεγάλωσε μέσα στον κόσμο τής κινητής τηλεφωνίας. Ο Niko Vidakovic, κορυφαίος σχεδιαστής εσωτερικού σχεδιασμού της Ford Ευρώπης είπε ότι "πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα για την εφαρμογή του Ford kinetic Design στο σχεδιασμό του εσωτερικού... μια πρωτοποριακή προσέγγιση που ενσωματώνει απόλυτα το σχεδιασμό του εσωτερικού με αυτόν του εξωτερικού του αυτοκινήτου, κάτι που πιστεύουμε ότι κανείς δεν έχει καταφέρει μέχρι τώρα".
Κατασκευάζοντας το νέο Fiesta
Το 2008 σηματοδοτείται από την άφιξη του νέου Fiesta. Για τον Martin Smith ήταν "το πιο ολοκληρωμένο, εκφραστικό και συναρπαστικό Fiesta που παρουσίασε ποτέ η Ford". Ενσωμάτωσε το Ford kinetic Design στην πιο καθαρή του μορφή, με τη χαρακτηριστική κάτω μάσκα, το προτεταμένο χείλος στους θόλους των τροχών και τη δυναμική μεσογραμμή που διατρέχει το αυτοκίνητο σε όλο το μήκος του. Το φουτουριστικό εσωτερικό του ξεπέρασε κάθε προσδοκία που μπορεί να είχε δημιουργήσει το πρωτότυπο μοντέλο Verve. Με κεντρική κονσόλα εμπνευσμένη από την τελευταία λέξη του σχεδιασμού στα κινητά τηλέφωνα η οποία είναι εξίσου λειτουργική όσο και όμορφη. Περιλαμβάνει επίσης και εξελιγμένα συστήματα όπως το σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Bluetooth με φωνητικό έλεγχο.
 
Fiesta
 
Fiesta εσωτερικό
 
Fiesta
 
HMI
 
Verve concept car
 
Verve concept car
 
Verve concept car
 
Verve concept car
 
Verve (σκίτσο)
 
Fiesta
 
Verve (σκίτσο)
 
Verve (σκίτσο)
 
 
 
 
 
iosis-MAX
Πρόσφατα, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2009, παρουσιάστηκε το iosis-MAX σκιαγραφώντας το όραμα της Ford για ένα επαναστατικό πολυμορφικό αυτοκίνητο. Σηματοδοτεί το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη του Ford kinetic Design με πόρτες που ανοίγουν με ιδιαίτερα ξεχωριστό τρόπο, ελαφρά υλικά και προηγμένη αεροδυναμική.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την ευφυέστατη αξιοποίηση του χώρου, με μια επαναστατική ορθογωνική φόρμα εμπνευσμένη από τα φουτουριστικά οράματα, εκπληκτική αρχιτεκτονική και διαστημική σχεδίαση. Συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο το εξωτερικό, όπου το Ford kinetic Design δημιουργεί μια δυναμική νέα εμφάνιση, επαναπροσδιορίζοντας τη συνηθισμένη αντίληψη για τη μορφή ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.

"Είναι η πιο κομψή φόρμα που θα μπορούσε να έχει ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο", εξηγεί ο Patrick Verhée, υπεύθυνος σχεδιαστικών καινοτομιών και μοντέλων επίδειξης της Ford Ευρώπης. "Είναι ένα πραγματικό αριστούργημα, που συνδυάζει απόλυτα το design με τη λειτουργικότητα".

Τι θα έχουμε στο μέλλον;
Η σχεδιαστική ομάδα στρέφεται τώρα σε μια κατεύθυνση νέα, όχι μόνο για τη Ford αλλά και για την αγορά του αυτοκινήτου στο σύνολό της. O βασικός στόχος είναι η σχεδιαστική κυριαρχία στην αγορά κι έτσι το Ford kinetic Design θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να προχωρά. Όσο για το μέλλον, ο Martin Smith είναι σαφής για τις προθέσεις του: "Αν και το iosis-MAX δεν είναι πρόδρομος κάποιου συγκεκριμένου μοντέλου παραγωγής, αναδεικνύει σαφώς τον τρόπο που εξελίσσεται το kinetic Design και μπορεί να εφαρμοστεί με εκπληκτικά αποτελέσματα σε όλα τα αυτοκίνητα της γκάμας της Ford".
Ford iosis-MAX design video
 
Ford iosis-MAX brand video
 
iosis-MAX
 
iosis-MAX και η σχεδιαστική ομάδα
 
Murat Seven
 
iosis-MAX
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX εσωτερικό
 
iosis-MAX προβολέας
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX concept car
 
 
 
 
 

Φωτογραφίες & Videos

iosis concept car icon iosis concept icon Mondeo icon Verve concept car icon Verve concept car icon Fiesta  icon iosis-MAX (σκίτσο) icon iosis-MAX concept icon iosis-MAX concept icon