Τα αρχεία cookies είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη χρήση του δικτυακού μας τόπου από εσάς. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλους τους δικτυακούς τόπους. Τα αρχεία cookies αποθηκεύουν τις προτιμήσεις σας και άλλες πληροφορίες οι οποίες μας βοηθούν να βελτιώνουμε το δικτυακό μας τόπο – ωστόσο, μην ανησυχείτε, καμία από τις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε στο δικτυακό μας τόπο δεν σας ταυτοποιεί προσωπικά. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τα αρχεία cookies, και πώς μπορείτε να τα ελέγχετε μέσω των ρυθμίσεων στο πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε, στον Οδηγό Αρχείων Cookies της Ford.

Διαβάστε περισσότερα

 
Αυτοκίνητα που "μιλάνε' με φωτεινούς σηματοδότες και μεταξύ τους. - Το όραμα της Ford Motor Company για το Μέλλον της αυτοκινητιστικής ασφάλειας
Το νέο Ford Focus έχει ήδη εντυπωσιάσει τα media και το κοινό με κορυφαία αυτόνομα συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως τα Active City Stop, Lane Keeping Assistance, Traffic Sign Recognition και Blind Spot Detection, αλλά παρ’ όλα αυτά οι ερευνητές της Ford δεν επαναπαύονται στις δάφνες τους.
 
Το μέλλον της ασφάλειας του αυτοκινήτου θα βασιστεί σε καινοτομίες που υπάρχουν σήμερα στο νέο Focus, όμως παράλληλα, θα επεκταθεί η επικοινωνία μεταξύ οχήματος & υποδομής (V2I) και οχήματος με άλλο όχημα (V2V). Για το σκοπό αυτό, η Ford δημιούργησε την "έξυπνη διασταύρωση" την οποία έχει εγκαταστήσει κοντά στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της στο Dearborn, Mich., ΗΠΑ.
 
Η "έξυπνη διασταύρωση" επικοινωνεί με ειδικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα δοκιμών και προειδοποιεί τους οδηγούς για ενδεχόμενους κινδύνους, όπως όταν κάποιο όχημα είναι έτοιμο να παραβιάσει το κόκκινο σηματοδότη. Στη διασταύρωση έχουν εγκατασταθεί τεχνολογικά συστήματα που παρακολουθούν την κατάσταση των σημάτων κυκλοφορίας, δεδομένα GPS και ψηφιακούς χάρτες, ώστε να αξιολογούνται οι πιθανοί κίνδυνοι και, στη συνέχεια, να αποστέλλονται οι σχετικές πληροφορίες.
 
Λαμβάνοντας τις πληροφορίες, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης του αυτοκινήτου αξιολογεί κατά πόσον είναι ασφαλές να διασχίσει τη διασταύρωση ή θα πρέπει να σταματήσει. Αν το σύστημα κρίνει ότι πρέπει το όχημα να σταματήσει και διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν φρενάρει επαρκώς, τότε εκδίδει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, λειτουργώντας σαν ένα ζωτικό "τρίτο μάτι", μόλις ανιχνεύσει κίνδυνο σε μία διασταύρωση.
 
Στην Ευρώπη, το τμήμα Έρευνας & Προηγμένης Μηχανολογίας της Ford συμμετέχει σε διάφορα προγράμματα έρευνας με άλλους κατασκευαστές οχημάτων, προμηθευτές, ερευνητικά ινστιτούτα και κυβερνήσεις για τη δημιουργία και αξιολόγηση καινοτόμων συστημάτων ασφαλείας που κάνουν χρήση των επικοινωνιών V2I και V2V. Βασικό στοιχείο του προγράμματος είναι το project "Safe & Intelligent Mobility – Test Field Germany (simTD)", το οποίο θα τρέξει όλο το 2012 στη Φρανκφούρτη. Πρόκειται για μία δοκιμή με 400 οχήματα, στην οποία διερευνώνται οι προοπτικές και το εύρος εφαρμογής συνεργατικών ασύρματων συστημάτων σε πραγματικές συνθήκες.
 
«Στο simTD, 100 οδηγοί συγκεντρώνουν δεδομένα ενεργά μέσα από συγκεκριμένα οδηγικά καθήκοντα, ενώ άλλοι 300 συλλέγουν παθητικά δεδομένα, οδηγώντας στις συνήθεις διαδρομές τους» εξήγησε ο Christian Ress, από τον τομέα τεχνογνωσίας συνδεσιμότητας, Ford Research & Advanced Engineering Europe. «Το project ασύρματης δικτύωσης οχημάτων λαμβάνει υπόψη τις προειδοποιήσεις επικινδυνότητας και συγκρούσεων καθώς και δελτία οδικής κυκλοφορίας που μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο, π.χ. για φωτεινούς σηματοδότες και οδικά σήματα. Στόχοι του simTD είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας, όπως και η προετοιμασία για πλήρη εφαρμογή των V2V και V2I στην Ευρώπη».
 
Η Ford συμβάλλει, επίσης, στην εναρμόνιση και τυποποίηση ασύρματων συστημάτων επικοινωνίας και εφαρμογών για την Ευρώπη μέσω του "DRIVE C2X" project στο οποίο συγχρηματοδότης είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το DRIVE C2X είναι το ακρωνύμιο του "DRIVing implementation and Evaluation of C2X communication technology in Europe".
 
«Αυτό το project ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2011 και συμμετέχουν πάνω από 40 ενδιαφερόμενοι, όπως κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές, πανεπιστήμια και δημόσιοι φορείς» δήλωσε ο Ress. «Στο πλαίσιο του DRIVE C2X, θα πραγματοποιηθούν λειτουργικές δοκιμές σε επτά περιοχές σε όλη την Ευρώπη, εφαρμόζοντας την ίδια τεχνολογία προκειμένου να διασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Η πλήρως λειτουργική και "έξυπνη διασταύρωση" του Dearborn είναι μόνον η αρχή στη στρατηγική που σκέπτεται να ακολουθήσει μελλοντικά η Ford στον τομέα της ασφάλειας. Υπάρχουν ακόμα πολλές δυσκολίες, αφού τα συνεργατικά συστήματα θα μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά, μόνον αν όλα τα οχήματα χρησιμοποιούν παρόμοιο εξοπλισμό και "μιλάνε την ίδια γλώσσα". Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο η Ford να συνεργάζεται με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και κυβερνήσεις ώστε να συμφωνούν από κοινού για τα τυποποιημένα πρωτόκολλα επικοινωνίας και τα σετ μηνυμάτων που θα χρησιμοποιούνται. Εμείς στη Ford, θέλουμε ένα σύστημα "σύνδεσης οχημάτων" με τις ίδιες προδιαγραφές λειτουργίας σε όλο τον κόσμο» προσθέτει ο Ress.
 
Μπορεί να ακούγεται σαν ιστορία επιστημονικής φαντασίας, όπου οι φωτεινοί σηματοδότες στέλνουν μηνύματα στα αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα μιλάνε μεταξύ τους, αλλά η Ford πιστεύει ότι αυτό είναι το μέλλον όχι μόνο για την ασφάλεια των αυτοκινήτων αλλά και για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, σε όλο τον κόσμο. Με την επινόηση της "έξυπνης διασταύρωσης" και τη δέσμευση στη δημιουργία μιας πρακτικής, ασύρματης υποδομής κατάλληλης για όλα τα οχήματα, αυτό το μέλλον βρίσκεται πολύ πιο κοντά από όσο ενδεχομένως πιστεύουν οι πελάτες της Ford!