Τα αρχεία cookies είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη χρήση του δικτυακού μας τόπου από εσάς. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλους τους δικτυακούς τόπους. Τα αρχεία cookies αποθηκεύουν τις προτιμήσεις σας και άλλες πληροφορίες οι οποίες μας βοηθούν να βελτιώνουμε το δικτυακό μας τόπο – ωστόσο, μην ανησυχείτε, καμία από τις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε στο δικτυακό μας τόπο δεν σας ταυτοποιεί προσωπικά. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τα αρχεία cookies, και πώς μπορείτε να τα ελέγχετε μέσω των ρυθμίσεων στο πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε, στον Οδηγό Αρχείων Cookies της Ford.

Διαβάστε περισσότερα

 
Ford EcoBoost
EcoBoost 1.0L: Διεθνής Κινητήρας 3η συνεχόμενη χρονιά

Ο νέος κινητήρας EcoBoost 1,0 L της Ford, που λανσαρίστηκε με μεγάλη επιτυχία με το Ευρωπαϊκό Ford Focus, αναδείχθηκε για 3η συνεχόμενη χρονιά Διεθνής Κινητήρας της χρονιάς καθώς και καλύτερος νέος κινητήρας κάτω των 1000 κ. εκ.

«Ανεβάσαμε τον πήχη απίστευτα ψηλά όταν ξεκινήσαμε τη σχεδίαση του κινητήρα» δήλωσε ο Joe Bakaj, αντιπρόεδρος συστημάτων κίνησης διεθνώς της Ford. «Θέλαμε να συνδυάζει εντυπωσιακή οικονομία, εκπληκτικές επιδόσεις, αθόρυβη λειτουργία και πολιτισμένο χαρακτήρα – και όλα αυτά από μια πολύ μικρή, 3-κύλινδρη μονάδα. Η ομάδα έδωσε λύση σε μια φαινομενικά ανέφικτη πρόκληση με μια συναρπαστική καινοτομία» πρόσθεσε ο Bakaj. «Έτσι γεννήθηκε ένας κινητήρας που άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού για τους βενζινοκινητήρες σε ολόκληρο τον κόσμο».

Ο Dean Slavnich, πρόεδρος του θεσμού βράβευσης του 'Παγκόσμιου κινητήρα της χρονιάς' και εκδότης του περιοδικού Engine Technology International δήλωσε: «Είναι μια νίκη που αρμόζει σε έναν πραγματικά ξεχωριστό κινητήρα».

Ο κινητήρας, αρκετά μικρός για να χωρά στις διαστάσεις μιας κόλλας χαρτιού A4, σχεδιάστηκε στα τεχνικά κέντρα της Ford στο Ντάντον της Βρετανίας και στο Μέρκενιχ της Γερμανίας. Κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας και στην Κολωνία της Γερμανίας.

Ο 1.0 EcoBoost χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, για άμεση απόκριση στις εντολές του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές και πλούσια ισχύ στις υψηλές στροφές. Λόγω της άρτιας κατασκευής του, ο υπερσυμπιεστής μπορεί να φτάσει τις 248.000 στροφές το λεπτό.
Ανάμεσα στις καινοτομίες που αναπτύσσει ο νέος κινητήρας είναι:

  • Χυτή πολλαπλή εξαγωγής, ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, που μειώνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων επιτυγχάνοντας βέλτιστη αναλογία καυσίμου-αέρα σε μια ευρύτερη γκάμα στροφών
  • Μοναδικό μπλοκ κυλίνδρων από χυτοσίδηρο που συμβάλλει στην ταχύτερη προθέρμανση του κινητήρα, σε σύγκριση με ένα συμβατικό μπλοκ αλουμινίου, περιορίζοντας κατά 50% περίπου την ενέργεια που απαιτείται για την προθέρμανση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου
  • Δύο βασικοί ιμάντες εμβαπτιζόμενοι σε μπάνιο λαδιού συμβάλλουν στην πιο αθόρυβη και αποδοτική λειτουργία του κινητήρα
  • Η έκκεντρη διάταξη του στροφαλοφόρου άξονα περιορίζει τους κραδασμούς, καταργώντας την ανάγκη χρήσης ενεργοβόρου αντικραδασμικού άξονα

Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost έκανε το ντεμπούτο του το 2011 με το Focus στην Ευρώπη, και άρχισε στη συνέχεια να διατίθεται με τα Ford C-MAX και Ford B-MAX. Διατίθεται με τα μοντέλα της Ford σε Αμερική, Ασία και Αφρική από το 2013.

Η έκδοση 125 ίππων έχει κατανάλωση 5,0 λίτρα/100 km με εκπομπές CO2 114 g/km. Στον πρώτο πλήρη μήνα πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, ξεπέρασε τις 4.700 παραγγελίες, το ένα τέταρτο όλων των παραγγελιών Ford Focus στις 19 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της Ford. Η Ford Ευρώπης σκοπεύει να τριπλασιάσει την ετήσια παραγωγή οχημάτων εφοδιασμένων με τους οικονομικούς βενζινοκινητήρες EcoBoost στις 480.000 μονάδες περίπου μέχρι το 2015, από τις 141.000 μονάδες το 2011, εκτιμώντας ότι πάνω από 300.000 αυτοκίνητα από αυτά θα εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost.

Το βραβείο 'Παγκόσμιος κινητήρας της χρονιάς' απονέμει μία ομάδα 76 διακεκριμένων δημοσιογράφων του αυτοκινητιστικού τύπου από 35 χώρες από όλον τον κόσμο. Η κριτική επιτροπή αξιολογεί χαρακτηριστικά όπως η δυναμική, οι επιδόσεις, η οικονομία, η αθόρυβη λειτουργία και η επιτυχημένη εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας.

«Το γεγονός ότι μια τρικύλινδρη μονάδα κινεί ένα όχημα όπως το Ford Focus με τέτοια ευκολία αποδεικνύει ότι το μέλλον είναι πολύ ελπιδοφόρο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο κος Slavnich του περιοδικού Engine Technology International. «Η ιπποδύναμη, η απόκριση και η πολύ καλή οικονομία σε πραγματικές συνθήκες είναι η ‘κορυφή του παγόβουνου’ όταν πρόκειται για τον συγκεκριμένο κινητήρα και γι' αυτό που προσφέρει στους οδηγούς σήμερα. Συγχαρητήρια στη Ford!»

Υπήρξαν και άλλα εγκωμιαστικά σχόλια:

«Αν το downsizing είναι το μέλλον, τότε δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από αυτό τον κινητήρα. Ίδια ιπποδύναμη με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 L που αντικαθιστά, και υψηλότερη ροπή, για αναβαθμισμένη δυναμική» δήλωσε ο Βρετανός δημοσιογράφος John Simister. «Με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, αυτός ο υψηλής τεχνολογίας τρικύλινδρος τουρμποκινητήρας προσφέρει τις επιδόσεις ενός μικρού turbodiesel, αλλά χωρίς τον θόρυβο και τους κραδασμούς» δήλωσε ο Christophe Congrega του περιοδικού L’Automobile Magazine της Γαλλίας.

*Όλα τα στοιχεία εκπομπών CO2 σε g/km και τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου σε λίτρα/100 km προέρχονται από επίσημα εγκεκριμένες δοκιμές, σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 93/116/ΕΚ. Τα στοιχεία οικονομίας καυσίμου βασίζονται στην Ευρωπαϊκή οδηγία 80/1268/ΕΟΚ για την κατανάλωση καυσίμου και μπορεί να διαφέρουν από αποτελέσματα οικονομίας καυσίμου σε άλλες περιοχές του κόσμου.

Φωτογραφίες & Videos

Ford EcoBoost icon  icon Ford EcoBoost icon