Τα αρχεία cookies είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη χρήση του δικτυακού μας τόπου από εσάς. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται σχεδόν από όλους τους δικτυακούς τόπους. Τα αρχεία cookies αποθηκεύουν τις προτιμήσεις σας και άλλες πληροφορίες οι οποίες μας βοηθούν να βελτιώνουμε το δικτυακό μας τόπο – ωστόσο, μην ανησυχείτε, καμία από τις πληροφορίες που συγκεντρώνουμε στο δικτυακό μας τόπο δεν σας ταυτοποιεί προσωπικά. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τα αρχεία cookies, και πώς μπορείτε να τα ελέγχετε μέσω των ρυθμίσεων στο πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε, στον Οδηγό Αρχείων Cookies της Ford.

Διαβάστε περισσότερα

 
Jari-Matti Latvala - M. Anttila
Ο Latvala νικητής στο Ράλι Σουηδίας. 6η συνεχόμενη νίκη για τη Ford.
Οι οδηγοί της Ford World Rally Team, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila κέρδισαν στο Ράλι Σουηδίας με διαφορά 16,6 δευτερολέπτων μετά από ένα αγωνιώδες φινάλε στο δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Η νίκη με Ford Fiesta RS World Rally Car ήταν η έκτη συνεχόμενη επιτυχία της Ford στο μοναδικό πραγματικό χειμερινό ράλι της σεζόν.
 
Ήταν η δεύτερη νίκη του Latvala στη Σουηδία παρά το κλατάρισμα που προηγήθηκε, λόγω πρόσκρουσης σε βράχο, δύο μόλις ειδικές πριν τον τερματισμό, ενώ προηγείτο και με σημαντική διαφορά. Οι Petter Solberg & Chris Patterson τερμάτισαν στην τέταρτη θέση με Fiesta RS WRC, χάνοντας μία σίγουρη θέση στο βάθρο, χτυπώντας στον ίδιο βράχο με το ίδιο αποτέλεσμα.
 
Ήταν η 50ή νίκη σε παγκόσμιο ράλι για το δίδυμο Ford / M-Sport, μία συνεργασία που ξεκίνησε το 1997 και τα Fiesta RS WRC κατέκτησαν τις τέσσερις θέσεις της πρώτης πεντάδας.
 
Αν και οι θερμοκρασίες ήταν πιο ήπιες από το αναμενόμενο, το χιόνι και οι παγωμένοι δρόμοι αποτέλεσαν σκληρή πρόκληση καθώς ο υδράργυρος έπεφτε στους -10ºC.  Μετά το πρώτο σκέλος που εξελίχθηκε κυρίως στη Νορβηγία, το ράλι επέστρεψε στη Σουηδία για τις δύο τελευταίες ημέρες κοντά στο Hagfors. Οι οδηγοί έτρεξαν σε 24 ειδικές διαδρομές, διανύοντας 349.16 χλμ. πριν τερματίσουν στην πόλη Karlstad.
 
Ο Latvala έδειξε τις προθέσεις του από την πρώτη στιγμή, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην κατατακτήρια ειδική της Πέμπτης. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξει μία θέση αρκετά πιο πίσω στη σειρά εκκίνησης ώστε να έχει πιο καθαρές συνθήκες στο δρόμο με λιγότερο χιόνι.
 
Δημιούργησε μία διαφορά 16,8 δευτερολέπτων στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής, την οποία αύξησε έναντι του πρώην team mate του, Mikko Hirvonen, στα 23,0 δευτερόλεπτα το Σάββατο κάνοντας έξυπνη διαχείριση της φθοράς των καρφιών των ελαστικών. Η διαφορά του έφτασε στα 35,6 δευτερόλεπτα την Κυριακή, πριν χτυπήσει σε βράχο κρυμμένο στο χιόνι και τον πάγο, με αποτέλεσμα να κλατάρει το εμπρός δεξί ελαστικό. 
 
Το προβάδισμά του μειώθηκε στα 8,4 δευτερόλεπτα, αλλά ο ταχύτερος χρόνος που έφερε κάτω από εξαιρετική πίεση, στην προτελευταία ειδική, του έδωσε και πάλι καθαρό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Ήταν η ένατη νίκη σε ειδική του ράλι για τον Latvala.
 
Με την υποστήριξη των συμπατριωτών του, ο Solberg επικράτησε στη δεύτερη θέση την πρώτη μέρα στη Νορβηγία μέχρι που ένα τετακέ του κόστισε πολύτιμο χρόνο.  Ολοκλήρωσε το σκέλος στην τρίτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι το Σάββατο, παρά την πίεση που δεχόταν από το συμπατριώτη του Mads Østberg. Η διαφορά τους ήταν μόλις 4,9 δευτερόλεπτα όταν ο Solberg χτύπησε στον ίδιο βράχο με το Latvala, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει στην τέταρτη θέση. Ωστόσο, κέρδισε πρόσθετους βαθμούς καθώς τερμάτισε δεύτερος στην τελευταία Power Stage.
 
Ο Διευθυντής της Ford World Rally Team, Malcolm Wilson, ήταν ενθουσιασμένος με την εμβληματική νίκη της συνεργασίας Ford / M-Sport. «Ο Jari-Matti κυριάρχησε στο ράλι από την αρχή μέχρι το τέλος.  Φοβηθήκαμε προς το τέλος. Σήμερα το πρωί, ανησυχούσαμε που οδηγούσε τόσο γρήγορα, έχοντας τόση μεγάλη διαφορά από το δεύτερο οδηγό, αλλά κρίνοντας από το τι συνέβη το απόγευμα, πιστεύουμε ότι καλώς έπραξε. Είναι μία νίκη ορόσημο για την ομάδα και δικαιώνει την αυτοπεποίθησή μας για το αυτοκίνητο, ενώ είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν και άλλες» δήλωσε. 
 
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn, δήλωσε: «Μία νίκη και επτά αυτοκίνητα στην πρώτη 10άδα είναι το αποκορύφωμα ενός εξαιρετικού Σαββατοκύριακου για τη Ford. Ο Jari-Matti είχε τον έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος και, παρά το ότι έμεινε λίγο πίσω σήμερα το απόγευμα, κατάφερε να ανασυντάξει τις δυνάμεις του και να διεκδικήσει τη νίκη. Ο Petter οδήγησε καλά και η ταχύτητά του με ένα νέο αυτοκίνητο σε τόσο αρχικό στάδιο της σεζόν είναι καλοί οιωνοί για το μέλλον».  
 
Οι Mads Østberg / Jonas Andersson γιόρτασαν το δεύτερο συνεχόμενη τερματισμό τους στο Σουηδικό βάθρο με μία τρίτη θέση με Fiesta RS WRC εκμεταλλευόμενοι το κλατάρισμα του Solberg. Οι Evgeny Novikov / Denis Giraudet της M-Sport Ford World Rally Team τερμάτισαν πέμπτοι και οι Henning Solberg / Ilka Minor στην έβδομη θέση με αυτοκίνητο της Go Fast Energy World Rally Team.  Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν επίσης οι Martin Prokop / Zdenek Hrûza της Czech Ford National Team και οι Νορβηγοί Eyvind Brynildsen / Cato Menkerud που πήραν την 9η και 10η θέση αντίστοιχα. 
 
Επόμενος γύρος
 
Ο τρίτος γύρος φέρνει την Ford World Rally Team στη Β. Αμερική για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της σεζόν του 2012. Το Ράλι του Μεξικό έχει τη βάση του στην πόλη Léon και θα πραγματοποιηθεί 8 - 11 Μαρτίου.
Μάθετε περισσότερα στο www.wrcford.com

Φωτογραφίες & Videos

Jari-Matti Latvala - M. Anttila icon P. Solberg - C. Patterson icon