FWD και RWD και AWD
Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει μια σύγκριση μεταξύ των οχημάτων με κίνηση στους μπροστινούς, πίσω και στους τέσσερις τροχούς:
|
Θετικά
|
Αρνητικά
|
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (FWD)
|
- Χαμηλότερο βάρος κενού οχήματος σε σχέση με τα οχήματα RWD
- Βελτιωμένο ωφέλιμο φορτίο
- Μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών CO2
- Μεγαλύτερη πρόσφυση σε μη φορτωμένη κατάσταση σε σχέση με τα οχήματα RWD λόγω της κατανομής βάρους
- Χαμηλότερη τιμή αγοράς από ό,τι τα οχήματα RWD
- Διαθέσιμα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
|
- Χαμηλότερο μικτό βάρος με ρυμουλκούμενο (GTM) σχετικά με τα οχήματα RWD
- Σημείωση: Η ρυμούλκηση με λόγο μπροστινού τροχού μπορεί να αντισταθμίσει
|
Κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD)
|
- Βελτιωμένες δυναμικές οδήγησης και ρυμούλκησης με βαρύ φορτίο
- Πλεονεκτήματα κατά τη ρυμούλκηση καθώς το βάρος του τρέιλερ ωθεί προς τα κάτω τον πίσω άξονα δημιουργώντας μεγαλύτερη πρόσφυση
|
- Ακριβότερο από την τιμή αγοράς των οχημάτων FWD
- Υψηλότερο βάρος κενού οχήματος με αποτέλεσμα αρνητική επίδραση στα καύσιμα και εκπομπή CO2
|
Κίνηση και στους τέσσερις τροχούς (AWD)
|
- Καλύτερη πρόσφυση σε κακές συνθήκες οδήγησης
- Αποδίδει καλύτερα στη ρυμούλκηση σε κακές καιρικές συνθήκες και ανώμαλο έδαφος
|
- Πρόσθετο κόστος
- Μικρότερη εξοικονόμηση καυσίμου
|